Kontakt

All Ears Telemarketing: Social gazelle med vokseværk

Tidligere: Telehandelshuset

Der er gang i telefonerne hos All Ears Telemarketing. Virksomhedens medarbejdere taler hver måned med over 10.000 mennesker, uden at kunderne ved, at der i den anden ende sidder et menneske med et synshandicap. Flertallet af All Ears Telemarketings medarbejdere er nemlig blinde eller svagtseende – en af de grupper, der har allersværest ved at få fodfæste på arbejdsmarkedet.

Hos All Ears Telemarketing er de svagtseende imidlertid et vigtigt aktiv, og virksomheden mangler efterhånden arbejdskraft. For forretningen vokser med rekordfart og har over de seneste fire år fordoblet omsætningen.

Tidligere var virksomhedens fokus især på uddannelse, men nu er telemarketingafdelingen det ubestridte omdrejningspunkt. Telemarketing er i dag en god forretning. Afdelingens omsætning er mere end fordoblet, siden samarbejdet med Den Sociale Kapitalfond begyndte i 2012 – og antallet af fastansatte phonere med synshandicap er fordoblet.

”Samarbejdet med Den Sociale Kapitalfond har virkelig flyttet os som virksomhed. Vi har fået en helt ny infrastruktur med nye lokaler og nyt state-of-the-art telemarketing-software, og mentalitetsmæssigt har vi nu langt større fokus på rentabiliteten i løsning af opgaverne for vore kunder – så også All Ears Telemarketing får et udbytte af samarbejdet, siger Connie Hasemann, direktør i All Ears Telemarketing, der påpeger, at udviklingen er sket på en sådan måde, så de forretningsmæssige ambitioner er gået hånd i hånd med ambitionen om at skabe arbejdspladser til mennesker med et synshandicap.

All Ears Telemarketing begyndte som den første investering at tilbagebetale pengene til Den Sociale Kapitalfond i september 2014; penge, som senere vil blive geninvesteret i andre sociale virksomheder og på den måde skabe jobs til mennesker med fysiske, psykiske og sociale problemer.

Læs mere om investering i din virksomhed

Kommerciel og social Gazelle

All Ears Telemarketing nåede i 2013 ”gazellestatus” – dagbladet Børsens betegnelse for særligt hurtigtvoksende virksomheder: Fire regnskabsår med kontinuerlig vækst i omsætningen, mere end en fordobling af omsætningen og et samlet positivt primærresultat i perioden. Børsen, der siden 1995 hvert år har identificeret Danmarks vækstelite, kårer dog kun A/S’er og ApS’er som ”gazellevirksomheder” – ikke S.m.b.A.’er som All Ears Telemarketing. Bemærkelsesværdigt nok kan All Ears Telemarketing også ses som en ”social gazelle”, da virksomhedens telemarketingafdeling i løbet af investeringsperioden også har fordoblet antallet af fastansatte medarbejdere med et synshandicap.