Kontakt

Vækst med social bundlinje – nye kommuner, ny ansøgningsfrist!

Vækst med social bundlinje, et partnerskab mellem Den Sociale Kapitalfond, Erhvervsministeriet samt en række fonde og kommuner, er igangsat med henblik på at hjælpe små og mellemstore virksomheder med at skabe vækst og beskæftigelse til udsatte ledige. Projektet blev lanceret i marts 2017 og åbner nu op for ansøgninger til anden runde, hvor virksomheder fra Frederiksberg, Gladsaxe og Rudersdal Kommuner har mulighed for at søge om optagelse. Det er gratis at deltage og der er ansøgningsfrist den 13. september 2013.

Nye deltagere kan glæde sig til at:

  • få hjælp til at skabe vækst gennem intensiv rådgivning og sparring fra professionelle forretningsudviklere fra Den Sociale Kapitalfond
  • deltage på camps og modtage undervisning af eksperter inden for strategi og bestyrelsesarbejde, økonomistyring, afsætning, rekruttering og meget mere
  • deltage i netværk med andre ambitiøse virksomheder fra de tre kommuner
  • få hjælp til at tage socialt ansvar ved at skabe flere arbejdspladser til udsatte ledige

Ansøgningsskema

Du bedes udfylde det elektroniske ansøgningsskema så grundigt som muligt. Da vi er interesserede i at lære dig bedst muligt at kende, bedes du indsende alt relevant materiale, som giver os et billede af virksomheden. Det giver os de bedste forudsætninger for at udvælge de virksomheder, som vil få mest muligt ud af at deltage i Vækst med social bundlinje

Deltagerkriterer: For at komme i betragtning til en plads i Vækst med social bundlinje, skal din virksomhed være CVR registreret i enten Frederiksberg, Gladsaxe eller Rudersdal Kommune. Derudover skal din virksomhed have min. 10 ansatte og omsætte for min. 10 mio.

Udvælgelsesproces:

Efter ansøgningsfristen gennemgås alle ansøgninger, og en bruttogruppe af ansøgere inviteres med på opstarts bootcamp, der finder sted den 11.-12. oktober 2017.

På baggrund af ansøgning, bootcamp deltagelse og evt. virksomhedsbesøg og due diligence udvælges i alt 10 virksomheder fra de 3 kommuner til at deltage i acceleratorforløbet. Vi er dedikerede til at sikre virksomhederne succes i forløbet og vi forventer det samme af deltagerne. Det kræver noget af dig at deltage og du skal være top motiveret – men til gengæld får du:

  • Indledende bootcamp forløb: Et bredt felt af lovende virksomheder inviteres til bootcamp 11.-12. oktober, hvor de får sparring og spændende oplæg og workshops.
  • Forretningsudvikler: Hver virksomhed får sin egen professionelle forretningsudvikler tilknyttet gennem hele forløbet.
  • Camps: Foruden opstarts camp’en mødes alle virksomheder i forløbet til 3 camps. Indholdet afhænger af deltagernes konkrete behov – men nøgleordene er bl.a. sociale modeller og kommunalt partnerskab, afsætning og virksomhedsdrift.
  • Labs: I forløbet mødes deltagervirksomhederne individuelt med et team af forretningsudviklere, som sparrer med den enkelte virksomhed på særlige udfordringer og muligheder.

Ansøgningsskemaet finder du her.

Programdirektør
Birgitte Frost Mathiesen T: +45 28 49 00 80 E: bfm@socialkapitalfond.dk
Projektleder
Maria Fester Petersen T: +45 40 45 89 56 E: mfp@socialkapitalfond.dk