Kontakt

Karriere

Vi er Danmarks første sociale investeringsfond. Fonden drives af et team af engagerede og erfarne medarbejdere i hjertet af København, som brænder for at forene social og forretningsmæssig succes. På denne side kan du se vores ledige stillinger. Vi modtager også altid gerne uopfordrede ansøgninger via Podio.

Ledige stillinger

Den Sociale Kapitalfond søger projektleder

Interesserer du dig for, hvordan vi kan udvikle vores velfærdssamfund, så flere bliver en del af fællesskabet? Synes du, at impact investment, nye samarbejdsformer og måling af social værdi er værd at vide noget om?

Tænker du analytisk og har du sans for god kommunikation, er du god til at planlægge og styre projekter og events – og får du ting gjort? Så er du måske vores nye projektleder.

Os: Den Sociale Kapitalfond er etableret i 2011, og siden har vi haft travlt. Vi investerer for at skabe nye muligheder for mennesker, der er på kanten af arbejdsmarkedet. Blandt ved at arbejde direkte sammen med og rådgive virksomheder. Samtidig arbejder vi hele tiden med at udvikle ny viden og værktøjer sammen med kommuner, regioner og stat, fonde, pensionskasser m.v.

Vi er en lille organisation med fart på udviklingen, vi sætter pris på godt arbejde, men også på et godt grin.

Dig: Du gør altid dit bedste, når du har taget en opgave på dig. Og du giver også gerne dine kolleger en hånd, hvis der er behov for det. Du har styr på din butik, også når det går stærkt.

Du skal være med til at udvikle, planlægge og gennemføre aktiviteter inden for udvikling, analyse og kommunikation – og vi forventer, at du kan…

  • Researche, producere og redigere notater samt projekt- og processkriv.
  • Skrive nyheder til hjemmeside og sociale medier m.v.
  • Opdyrke og vedligeholde samarbejds- og kunderelationer.
  • Koordinere og styre events – både små og store.
  • Drive udviklingsprocesser og -projekter.

Derfor håber vi, at du er…

  • Stærk til at skabe overblik og fremdrift i opgaver og projekter – at du forstår at arbejde med deadlines.
  • Godt skrivende og har nemt ved at formidle kompliceret stof.
  • Udadvendt og god til at åbne døre.
  • Glad for at arbejde med et vist tempo og god til at holde fokus.

Måske har du noget erfaring, eller måske er du lige blevet færdig med en videregående samfundsfaglig uddannelse.

Når du lander hos os, vil du hurtigt blive kastet ud i opgaverne. Selvfølgelig med støtte fra dine kolleger, så du får virksomheden og arbejdsgangene på plads.

Vi tilbyder fuldtidsstilling som projektleder i Den Sociale Kapitalfonds udviklings- og analyseteam med start 1. september eller hurtigst muligt.

Ansøgning, CV og dokumentation/anbefalinger uploades i en samlet fil via Podio. Sidste frist for ansøgning er onsdag den 15/8 2018 kl. 12.00. Vi læser ansøgninger og indkalder til samtaler løbende fra start august, så send gerne din ansøgning så hurtigt som muligt.

Læs mere om Den Sociale Kapitalfond på www.densocialekapitalfond.dk og kontakt projektleder Rune Riisbjerg Thomsen på 31408337 eller rrt@socialkapitalfond.dk, hvis du vil vide mere.

 Den Sociale Kapitalfond søger analysestudent

Interesserer du dig for, hvordan vi kan udvikle vores velfærdssamfund, så flere bliver en del af fællesskabet? Synes du, at impact investment, socialøkonomi og måling af social værdi er værd at vide noget om?

Brænder du samtidig for at lave fagligt velfunderede kvantitative analyser – og får du ting gjort? Så er du måske vores nye analysestudent.

Om os
Den Sociale Kapitalfond er etableret i 2011, og siden har vi haft travlt. Vi investerer i og rådgiver virksomheder, der målrettet skaber muligheder for udsatte mennesker i Danmark. Vi hjælper virksomhederne med at vokse og gøre mere for flere på et økonomisk bæredygtigt grundlag – og udvikler viden om, hvordan virksomheder kan forene social og forretningsmæssig succes. Samtidig skal vi nu for alvor til at arbejde sammen med de aktører, som vil være med til at understøtte virksomhederne – kommuner, regioner og stat.
Vi er en lille organisation med fart på udviklingen, vi sætter pris på godt arbejde, men også på et godt grin.

Om dig
Du gør altid dit bedste, når du har taget en opgave på dig. Men du giver også gerne dine kolleger en hånd, hvis der er behov for det. Du har styr på din butik, også når det går stærkt.
Du skal understøtte vores udviklings- og analyseaktiviteter og vi forventer at du skal…
• Indgå i udarbejdelsen af kvantitative analyser ved hjælp af registerdata af fx uddannelse, arbejdsmarked, produktivitet og konkurrence. Du vil også få mulighed for at indgå i selve udformningen af analyserne.
• Bidrage til udviklingen af tilgange til at dokumentere konsekvenserne af sociale forandringer.
• Forberede oplæg og tilbud.

Derfor tænker vi, at du…
• Er samfundsfaglig studerende – vi forventer, at du er på sidste del af din bacheloruddannelse eller i starten af kandidatuddannelsen og har mindst ca. et år tilbage af dine studier.
• Har lyst til at arbejde med empiriske analyser og registerdata – erfaring med sidstnævnte er selvsagt en fordel, men ingen betingelse.
• Er dygtig til at skabe overblik og fremdrift i opgaver og projekter – at du forstår at arbejde med deadlines.
• Har en stor ansvarsfølelse og lyst til at udvikle dine kompetencer som kvantitativ analytiker. Er du det helt rigtige match, vil der være mange muligheder for at være med i alle faser af spændende projekter.

Når du lander hos os, vil du hurtigt blive kastet ud i opgaverne. Selvfølgelig med støtte fra dine kolleger, så du får virksomheden og arbejdsgangene på plads.

Vi tilbyder en timelønnet stilling som analysestudent med start snarest muligt. Arbejdstiden forventer vi er ca. 15 timer pr. uge med fleksibilitet ift. eksamener.

Ansøgning, CV og dokumentation/anbefalinger uploades i Podio. Sidste frist for ansøgning er onsdag den 15/8 2018 kl. 12.00. Vi læser ansøgninger og indkalder til samtaler løbende, så send gerne din ansøgning så hurtigt som muligt.

Læs mere om Den Sociale Kapitalfond på www.densocialekapitalfond.dk og kontakt analysechef Kristian Thor Jakobsen på 30226792 eller ktj@socialkapitalfond.dk, hvis du vil vide mere.